Silly Season 2010/2011

155 indlæg / 0 new
Seneste indlæg
arayas billede

Jonaspoulsen@ Det kan godt være vi ser på vores klubs situation forskelligt, lidt København/jyde er vi jo men jeg synes da ikke træerne er vokset ind i himmelen fordi vi er i champions league, jeg har da bare ambitioner for min elskede klub som for FØRSTE gang i næsten 30 år rent faktisk har nogle klasse spillere som kan løfte vores niveau! hvordan du så kan synes jeg hyler fordi vi ikke bruger nogen penge undrer mig, men selvom jeg er tilfreds med ikke at rykke ud så nyder jeg da at vi sidste sæson kunne spille med helt fremme og ikke skulle rode rundt om en 8 plads... med de sidste 2 KRAFTIGT fejlet transfer vinduer bag os må vi nok se i øjene at klubben ikke ønsker at bruge de pengeder skal til for at komme helt frem! 10.mill£ er LANGT fra nok at invistere hvis man vil være med fremme! så i mine hyle øjne så ligner det et salg af både Bale og Modric til sommer (gud forbyde det) og så tilbage til de gode 90`er dage hvor vi blev nummer 7-14!! for angribere det gider klubben IKKE købe, det må være TYDELIGT for ALLE nu!! og ja selvfølgelig skal vi ikke give mere end 15.mill for carroll, men havde levy bare rykket i sommers eller start januar så havde vi SAGTENS kunne købe en af høj klasse! alle de rygter med Aguero osv. er så langt fra sandheden IMO at det bare gør os , om muligt, endnu mere til grin! grunden til vi ikke bød på Suàrez tror jeg var fordi den stive ikke mente han var god nok, men at sige en mand der har scoret over 100 mål på 3 ½ sæson som alene angriber IKKE kan spille alene på toppen er da den værste pis jeg længe har hørt.....

vi skal kigge ned af og ikke op af og det gør sku ondt i mig Sad

suk..suk..suk..suk..suk

Our central defenders, Doherty and anthony Gardner were fantastic and I told them that when they go to bed tonight they should think of each other..... David Pleat 2004

atyrapfhs billede

Jeg er mest på linie med jonaspoulsen.

Det engelske transfermarked har jo aldrig været så afsporet som nu.
Klubben kører en fodboldforretning, som økonomisk skal forestille at hvile i sig selv. Det samme er bare ikke tilfældet for City og Chelsea.

De spillere vi gerne ville have, var det bare ikke muligt at få. Meget længere er den ikke.
Carroll: Med det samme Liverpool ved at Torres bliver solgt så sprænger de banken. Vi har ikke en chance.
Suarez: Her handler det IMO mest om at Suarez selv valgte Liverpool. Fair nok, de taler spansk allesammen. Vi kunne sagtens have matchet deres bud, hvilket jeg også tror at vi gjorde.
Forlan: Godt 10m i pris og Forlan som angiveligt ville have en 3-årig kontrakt til mindst 100.000 om ugen. Det giver 25-30m for en kontrakt med ham. Også pænt økonomisk uansvarligt.
Fabiano. Lignende problemstilling.
Så er der Llorente, Aguero, Rossi og flere andre, hvor det var tydeligt at hverken spilleren eller klubben ønskede at handle. I de tilfælde er der kun seriøst silly money (£30+m), som kan gennemtrumfe noget, og det skal vi ikke ud at bruge.

Det svarer til at budgettere med CL-deltagelse næste år, eller udskydelse af stadionplaner, hvilket jo er som at pisse i bukserne Leeds Style.
Det lyder på nogen herinde, som om vi var garanteret en fjerdeplads, hvis bare vi havde brugt £35m på en striker.

Vi ville alle gerne have haft en striker og Redknapp og Levy forsøgte jo også at få det til at ske. Man kan kritisere taktikkerne for handler i sidste øjeblik, men lad nu være med at få det til at se ud som om de først begyndte at ringe rundt kl. 8 i går aftes. Det ved I jo godt ikke passer. Vi var ude med meget seriøse og generøse bud gennem hele januar, men det er i den grad sælgers marked, og der var ingen der bed på.

Fjerdepladsen er ikke for alvor blevet hverken mere eller mindre realistisk af dette. Det er pænt urealistisk og det havde det også været, selv hvis det var os der havde købt Torres for £50m i går.

Lad os nu gå tilbage til at skælde Harry og holdet ud for spillet på banen i stedet. Der er jo uendelige muligheder for mishagsytringer på den konto;)

Lad os diskutere hvorfor tre trods alt dygtige spillere som Crouch, Defoe og Pavlyuchenko bare ikke kan score mål. Lad os diskutere hvad vi gør med venstrekanten når Bale er ude. Eller hvordan vdVaart passer bedst ind. Eller hvem der skal spille ved siden af Modric. Eller hvad fanden vi stiller op i morgen når enten Woodgate eller Khumalo skal danne centerforsvar med Bassong.

Det jeg gerne vil frem til er at der er brikker nok i det puslespil vi allerede har, til at spille bedre og få bedre resultater end vi gør lige nu. Taktik, form og skader betyder IMHO +/- 50-60% i forhold til spil og resultater, hvor en evt. ny stjerneangriber måske kunne bidrage med yderligere 5-10%.

Hvis vi ikke kvalificerer os til CL igen, vil det være dybt useriøst at sige at det skyldtes at vi ikke købte en ny angriber i januar-vinduet.

"What is the world coming to when you get a red card and get fined two weeks' wages for calling a grown man a wanker?" Paul Gascoigne

jonaspoulsens billede

Som skrevet er jo sgu ligeså træt af at vi ikke fik en ny angriber. Mener bare det er for nemt at give Harry og Levy skylden. Igen, hvis rygterne taler sandt, har vi jo tidligt i vinduet spurgt ind på forlan, Llorente, Rossi, Fabiano, og Carroll. Vi må også bare konstatere at vi ikke er villige til at betale de sindsyge beløb som klubberne forlangte eller de voldsomme lønninger spillerne vil have.

Vi kører klubben med fornuftig økonomisk politik, om man så kan lide det eller ej. Det betyder at vi stille og roligt kravler den rigtige vej, men også samtidigt at vi ikke lukker hullet op til de øverste så hurtigt som vi måske gerne ville. (tænk på at det som Levy har bygget op på snart 10 år har City overhalet på blot tre år) Jeg håber satme at finasiel fair play virker efter hensigten og at klubber med kæmpe underskud bliver straffet (ellers så er alt vores lange arbejde spildt) Chelsea kunne fx lige præsentere et minus på 60 mill£ hvorefter de køber Torres for 50 mill£. Det er sgu sygt.

arayas billede

Rasmus det er da Arry g levy skyld vi hverken har fået en angriber nu eller i sommers, eller er det min skyld eller clive allens?? ALLE ALLE ALLE viste vores angribere ikke er gode nok, forstår ikke helt hvorfor det er okay vi ikke køber, jeg synes det er en skandale!

og som jeg selv har sgat 100 gange før så er det fint vi kører klubben fornuftigt, men come on, vi har kvalificerede os til money league, ergo er vores hold rimelig godt, at man så vælger at købe 2 spillere til samlet 10.mill£ de næste 2 transfer vinduer er da useriøst! den ene fik vi oven i købet ved et utroligt tilfælde (vdv)...
Hvisnogen af jer mener det er at have ambitioner så fatter jeg INTET!! klubben har lige tjent hvad 30-40.mill£ på champions league og diverse udlån osv oven i, men handle den anden vej? nej nej.....hvis det brtyder vi får et stadion så fair nok, men vi blev seriøst (utroligt nok) nævnt som kandidat til mesterskabet for 4 uger siden, noget vi ikke er blevet siden 87, og nu hvor vi har bevist vores ambitions niveau griner resten af verden af os og der må sidde nogle journalister med røde røde øre!

JEG har bare personligt drømt om at vi virkelig gik efter at etablere os i toppen, at klubben havde fået mod på spille med helt fremme, men sådan skulle det ikke være Sad i mine øjne så skal sæsonen bare hurtigst muligt overståes og glemmes!!

Our central defenders, Doherty and anthony Gardner were fantastic and I told them that when they go to bed tonight they should think of each other..... David Pleat 2004

atyrapfhs billede

Araya. Jeg er helt enig med dig når kritikken går tilbage til sommerens transfervindue.
Det er om sommeren at man kan og skal gøre de fornuftige handler.
Der fejlede Harry og Levy big time! At vi så fik vdVaart som en bonus ændrer ikke ved det.

Så tror jeg så til gengæld, som jeg skriver, at de seriøst prøvede at gøre noget ved det i januar.
Igen må man da gerne kritisere folk der prøver på noget og fejler, men jeg undskylder dem i høj grad med et helt umuligt marked.

Men som sagt, fejlen lå for alvor i sommers, hvor navnlig Harry var lidt for flittig til at fortælle alle og enhver hvor stor tiltro han havde til vores angribere, selvom alle vi andre godt vidste at den var gal.

"What is the world coming to when you get a red card and get fined two weeks' wages for calling a grown man a wanker?" Paul Gascoigne

DenFedes billede

Den der afsporer denne debat er sgu da Jacob med hans politibetjentindlæg. Som sagt, så er der flere der poster deres ting både i en tråd og i replikboksen. Men ligeså snart det er en, som Jacob ikke kan lide, SÅ kommer kommentarerne. Det er grotesk, at han slipper afsted med det gang på gang...

Og Jacob - din kommentar om West Ham er simpelthen så dum, at det det tog mig over et kvarter at grine færdig.

Friis og Jesper - det er fint nok, at I heller ikke kan lide rammy, men jeg fatter ikke, hvorfor I så ikke ignorerer ham og lade være med at blande jer i noget, som I ikke nødvendigvis behøver. I deltager ligeså meget i at debatten bliver afsporet og personlig...

ccs billede

Puha - det er en hård omgang efter et døgn i konstant beredskab - uden andet end falske alarmer Sad
Det er ingen hemmelighed at jeg, som 99 ud af 100 andre , er utrolig skuffet over at det ikke lykkedes os at hente en angriber i januarvinduet .. Jeg er umiddelbart helt med på at kategorisere det som "skandale", "håbløst" "uambitiøst" etc. ... Når det så er sagt - og når vi så med rette har svinet DL og HR for den håbløst afventende taktik, så er det at man langsomt vågner op igen, og prøver at se det hele lidt i perspektiv .. Det ville nemlig være håbløst og useriøst om vi kastede om os med millionerne på samme måde som Chelski og Liverpool har gjort .. de har en rig onkel der gi'r, det har vi altså ikke .. Én angriber til f.eks. £25-30 mill kunne vi sikkert godt have betalt - men de få folk der rent faktisk er gode nok til at retfærdigøre en sådan pris ville ikke til os ... end of story Sad
Personligt er jeg lettet over at se pool ende op med Carrol .. tror seriøst han flopper for vildt deroppe .. Tilgengæld er jeg lidt led ved at se Suarez i deres grimme røde trøje Sad Alle de resterende navne der har været nævnt er vel som det har været nævnt tidligere, kun ren spekulation - og der er ingen andre end HR og DL der reelt ved om der har været nogen konkrete bud ude ... Jeg ville VILDT gerne have set Rossi fra Villareal hos os .. men både ham og Aguero havde åbenbart ikke lyst til at spille i PL, når de kan forblive konger i deres eget lille lokale varme kongerige .. too bad ....

Javist - vores angribere har været skræmmende ineffektive i år, men det er altså ikke mere end et år siden at vi på dette forum mente at vi havde den stærkeste strikeforce i ligaen med JD, Keane, Crouch og Pav ... Det må også give nogle folk i klubben grund til at kigge lidt indad, og overveje alt lige fra taktikken og spillesystemet til træningssessionerne mellem kampene etc. ... Det er jo ikke sådan at de 4 (nu 3 tilbageværende) er gået hen og blevet dårligere fodboldspillere i løbet af det forgangne år ...

Hvad angår 4. pladsen og jagten på denne, så tror jeg ikke på at den er længere væk nu end for 2 dage siden .. Det er et longshot, og kræver at vi laver en stime på 5-6-7 kampe i streg, mens mindst et af de andre hold kvajer sig ... og begge dele mener jeg da stadig der er pæne muligheder for (uforbedrelig optimist i know Smile )

Så op på hesten igen, pointtab til de unævnelige og Chelski iaften, og tre point på kontoen til os imorgen .. Så ser verden pludselig lysere ud igen .. COYS !!

spurs0804s billede

Benny, jeg synes det er urimeligt, at man ikke kan blande sig i debatten uden at få den største sviner. Er debatten kun til for én mand eller? Det er jo den vej pilen peger og så dør dette forum, hvilket jeg finder ærgerligt!

Bjarne Christensens billede

At vi ikke har fået en ny angriber er ikke overraskende set fra min vinkel.

En mannager der selv har hentet 3 ud af de 4 vi havde, selv mener at de er rigtig gode, hvad skulle få en angriber der er spillende i en anden klub til at søge os, når han jo også kan se, den tidligere topscore Bent er dårligere at have i en trup en Crouch ( HR ), ham der har scoret mest i år er nu 3 valg. Vi har forøvrigt kun vundet de 2 kampe i 2011 hvor han i begge var i startopstillingen.
Ham der scorede i træningkampene blev kasseret til turneringen og kan nu ikke engang sælges, vi lejer ikke mere ud, nå ja et standpunt til man tar et nyt.

Så glem vores kærlighed til klubben og se logisk på hvem vil komme og være 3 eller 4 valg hos os.

Vi har de angriber vi fortjener fordi de er de bedste, hvem mon sagde dette?

Ikke sagt at vi ikke kan blive nummer 4 i år, men så skal en af de andre falde igennem fra nu af.
og vi skal have mindst 8 point i de næste 4 kampe Blackburn, Suderland og Blackpool ude samt Bolton hjemme.

Lindbergs billede

Møj vindue. Nu må målet være at blive i top 5 frem til sommer, hvor vi kan håbe på forstærkninger.

Og folk, skal sgu stramme op herinde. Det er for ynkeligt at man ikke kan diskutere sagligt i stedet for det personfnidder der! En kommentar som "Og Jacob - din kommentar om West Ham er simpelthen så dum, at det det tog mig over et kvarter at grine færdig." Hjælper jo på ingen måde med at rette op på debatten. Prøv nu lige at bid det interne lort i jer evt. send emails til hinanden, men få det væk herinde fra.

Lasse Sands billede

Jeg kan godt forstå, at folk er skuffede over transfervinduet...men det er altså fordi alle Spurs forums og fans verden over koger helt over, hver gang transfervinduet er åbent! Og ja, jeg synes også vores angribere har leveret for lidt, men se nu lige tingene i et lidt større perspektiv end de sidst par kampe.

I efteråret vandt vi vores CL gruppe, og tilmed en flot sejr over de regerende mestre! Vi vandt for første gang over Scum på udebane i rigtig mange år. Vi har ligget med i top 4-5 stykker hele sæsonen, og kan fortsat nå 3. pladsen...alt det har vi nået med den nuværende trup...

Som transfermarkedet har været i dette vindue er det ufornuftigt at handle. 35 mio £ for Carroll...50 mio £ for Torres, 23 mio. £ for Suarez..Hvis vi havde giver over 30 mio. £ for en af La Liga angriberne kunne vi meget vel have været endt med en skuffelse...

Jeg mener, at vores problem er, at vi kun spiller med én angriber. Vi har ikke en angriber, der magter den opgave særlig godt. Så bliver det svært at spille i front, og målene kommer naturligt fra andenkæden..hvis den altså er god nok. Og det har den jo været med Bale og VDV.
Men hvis angriberne skal på tavlen, skal de altså have en makker. Og den opgave skal Redknapp altså kunne løse.

I efteråret og henover Julen talte flere medier om mesterskab og det bedste Spurs mandskab siden 60´erne...

Vi er altså ikke blevet dårligere på grund af et par dårlige kampe... så tag nu lige lidt luft ned i lungerne og se holdets præstation over HELE sæsonen.

DenFedes billede

@Lindberg - så du mener at Jacobs kommentar, om at han håber og regner, at jeg med stor sandsynlighed følger Keane til West Ham, hjælper på at rette op på noget som helst?

Det var ikke mig, der begyndte - få lige det korrekte perspektiv på tingene.

Lindbergs billede

Jeg har ikke læst hele tråden igennem - jeg faldt bare over den kommentar. Men selvfølgelig skal _alle_ jo bestræbe sig på at holde en ordenlig tone. Men det kunne være forfriskende hvis man i stedet for at sætte hårdt mod hårdt tænkte i andre baner.

DenFedes billede

Måske skulle du - næste gang - læse hele tråden, inden du begynder at pege fingre så?

Mange ting kan man sagtens lade passere og se igennem fingre med, men der er visse personer herinde, som benytter enhver lejlighed til unødvendige provokationer. Det synes jeg ikke, at man behøver finde sig i.

Lindbergs billede

http://www.youtube.com/watch?v=nTh5JzRziHE

whiteharts billede

Jeg kan ikke finde en eneste tråd siden den nye hjemmeside er oprettet - hvor debatten ikke er totalt afsporet og domineret af nogle enkelte som hele tide forsøger at finde fejl hos de andres kommentarer.

Håbløst - og jeg holder mig generelt fra emne trådene og læser kun replikboksen.

Sørgelig udvikling........

mhs billede

Enig Whitehart, jeg går snart kold i den her hjemmeside, der er ikke andet end indbyrdes ævl.

Synes også det er ærgeligt man skal være medlem for at kunne skrive, det har gjort debatten ringere, for nu er der efterhånden kun skribenter tilbage, der har et eller andet personligt nag.

Klinsmann: Tottenham is and always was about entertainment. They want to have a blast, they want to move forward. It's just fun to see."

rammys billede

Det næste girokort og jeg er ude af denne 'fan'-klub. Det er ikke sjovt mere og her er mere bitching end der er snak om fodbold. En skam, for syntes spurs.dk i sin tid startede rigtig godt og det virkede som om alle virkelig elskede klubben og vores op og nedture. Nu virker det efterhånden mere som om hovedparten herinde hader klubben, ledelse og trup - gider sig en hænderne hver gang noget går galt og klapper i når noget går godt. Det er utåleligt og pinligt og ikke noget jeg gider at støtte og betale til mere. Det er der helt sikkert en del der bliver glade for, jer andre vil jeg savne.

arayas billede

siger manden der sviner ALT og alle og taler ned til fok på en måde der er MERE end til grin!!

tror ikke der er NOGEN som helst der gnider sig i hænderne når det ikke går klubben godt, men igen benytter du lige muligheden for at nedgøre andre i 3 person og fremhæve dig selv!!

men NØJ hvor skal det blive dejligt at kunne snakke Spurs her på siden uden sheriffen!!

rammys billede

Har jeg ikke fortalt dig at jeg ikke læser en sætning af hvad du skriver? Åbenbart meget svært at opfatte.

Lindbergs billede

Det er jo ren børnehave dét der!

bjarkehs billede

Vil igen gerne opfordre til, at I forholder jer til emnerne og ikke hinanden!

arayas billede

Det er jo umuligt Bjarke...

fatter ikke at en mand der åbenlyst sviner alle andre OG decideret sviner vores fanklub kan blive ved med at have en profil!!
Eller HVORFOR det er så vigtigt for ham selv at han har den når han alligevel ikke gider klubben eller hjemmesiden!!

Jeg betaler gerne dit medlemskab for i år så du kan dampe af før tid rammy..... jesus!!

bjarkehs billede

Men det gælder også dig Araya.

Alle medlemmerne har ret til at have deres mening om hvordan fanklubben skal drives. Og så nytter det altså ikke noget, at du bliver megaprovokeret. Det kommer der absolut ikke noget godt ud af.

I virkeligheden kører I bare hinanden op uden der er noget konstruktivt i det. Pointen med lyddæmperen på forsiden var netop, at I skulle dæmpe jer. Det andet er jo idéforladt. Og der er ingen tvivl om, at der er mange (inklusiv undertegnede) der er trætte af at læse det.

Man kan ikke drive en hjemmesidedebat, uden at der er en stor grad af hensyn til forskellige holdninger og af og til tilbageholdenhed ift. andres (nogle gange mærkelige holdninger).

Hvor mange gange har Jonaspoulsen og jeg ikke diskuteret Huddlestone? Det betyder ikke, at vi ikke kan gøre det i en ordentlig tone, selvom vi er uenige (og vores argumentation ikke har ændret sig i 3 år). Det er sjovt og okay.

Men hvad skal vi gøre ved det? Jeg ser mange der skriver at de er trætte af det. Fra dem, kunne jeg personligt godt trænge til gode råd og opbakning til at gøre noget. Skal disciplinærudvalget uddele karantæner med hård hånd? Og i så fald mangler vi noget opbakning til at gøre det ift. at I informerer os om hvad der er for meget. For jeg tror ikke, jeg er den bedste til at se den grænse!

spurs0804s billede

Aha, en lyddæmper - troede det var et jernrør til at slå folk med Wink

daves billede

Det handler vel for det første om selvjustits og hvad man vil bruge spurs.dk til. Vil man diskutere sit favorithold og dermed acceptere at andre har en anden mening en en selv, eller vil man bruge det som en platform, for at få andre retorisk ned med nakken.

Jeg har nævnt det før; nogle af dem der har sværest ved at "styre sig" i diskussionerne, er nogle af de som længe har været en del af inderkredsen af foreningen. Hvis man er administrator/turarrangør/bestyrelsesmedlem mm. har man, i mine øjne, et særligt ansvar for at den gode tone holdes. Ikke forstået således, at vi andre ikke skal opføre os ordentligt, men I "gamle" burde sgu gå forrest som det gode eksempel.

atyrapfhs billede

Selvjustits er jo den bedste løsning, men som det giver sig selv, afhænger selvjustits jo af om man selv mener at man på vej over stregen, eller om man mener at man er uretfærdigt behandlet og bare MÅ tage til genmæle.
Hvis selvjustits ikke virker, må en anden justits træde til, og her er der vel ikke meget andet end mundkurv/karantæne fra siden som kan tages i brug.

Problemet med det er jo at der er langt i mellem de reelle svinere, hvor man kan dømme folk skyldige på stedet (selvom de bestemt findes, desværre).
Det meste af det der generer mig (og utvivlsomt andre) er den evindelige perfiditet, hvor de samme personer kører på hinandens indlæg og til deres dødsdag vil kæmpe for at få det sidste ord.

Hvis det så bunder i en af de uendelige (og højt elskede) diskussioner om pro/con Keane, Huddlestone, Pav, Levy, Redknapp, stadion eller hvad ved jeg, så er det jo fair nok, men når det bliver til "du skrev også, og så skrev han også, men så skrev jeg, og så skrev du noget helt andet end du lige skrev før, og så kan du da ikke tillade dig at skrive at jeg.... bla bla blaaaa" så er det jo ren børnehaveklasse. DROP DET!

Det er fint nok at komme med stikpiller til folk, hvis de skriver noget virkeligt vås - og ja, der bliver dagligt lukket nok komplet nonsens ud på denne side til at fylde en søndagsberlinger, også fra undertegnede - men gør det nu på en venligt drillende måde og ikke på en bedrevidende og perfid måde.
Er der så nogen eller noget herinde man bare ikke kan klare trykket af, så tæl dog for helvede til 10, træk vejret dybt, ryg en smøg, luk siden ned, kom tilbage en time senere og overvej igen om du virkeligt har brug for at lufte din harme.

Det handler ikke om hvem der har mest ret.
Mange af dem som jeg umiddelbart er mest enig med, er også dem som bare ikke kan finde ud af at stikke piben ind.

Husk at dem der lukker vås ud ikke nødvendigvis har vundet en debat, bare fordi deres vås ikke bliver dissekeret ned til mindste detalje og de står tilbage og føler sig lidt dumme.

Inkluderet i medlemsgebyret er vel også retten til at komme til orde, selv om man så i bund og grund ikke fatter en hujende fis. Jeg ville nødigt være den 15 årige skoleelev som for nyligt har kastet sin kærlighed på Spurs, og som så lige bliver fanget på det forkerte ben i en af debatterne herinde.

Jf. Lindbergs glimrende link ovenfor: BE NICE!

arayas billede

Ja selvfølgelig gælder det også mig Bjarke men hvorfor helvede skal jeg, eller andre, hele tiden vende den anden kind til over for sheriffen som KONSTANT sviner andre med decideret person angreb? nu har han også i længere tid kørt på HVOR forfærdelig elendig denne side er og at han glæder sig til at slippe for den, med sådan en destuktiv holdning til WHD og vores side og med sit korstog imod mig, ja så bliver jeg sku mega provokeret og når det fortsætter i èn uendelighed så har jeg valget med enten at svine igen eller droppe ud!! og han skal sku da ikke bestemme om jeg skal være inde eller ude... hvis i vil slå ned på personangreb så gør det konsekvent og hvergang, så skal her nok blive ro på og vi kan få noget positivt igang igen.....!

rammys billede

zzzzz...uskyldigheden selv...get off your fuckling high horse og stop lige med at beskylde mig for en masse ting der ikke passer.

jonaspoulsens billede

Helt enig at selvjustist er en meget meget vigtigt del. Problemet er bare folks syn på dette er meget forskelligt. Vi opfatter mange ting forskelligt og grænsen for hvad vi vil finde os i er jo en variabel faktor. Nogen bliver måske stødt over at folk siger "arh, ta dig nu sammen" eller "det kan du fandme da ikke mene" mens andre finder det som en del af deres dagligsdags sprog.

Men som i igen skriver så går problemerne langt tilbage, vi har vel i snart 2 år været vidne til den ene hane kamp efter den anden hvor enkelte persone konstant sidder og venter på at de kan "nedgøre" den andens indlæg osv. Vi har før haft problemet taget op, men desværre er det ikke rigtigt lykkedes at gøre noget ved det. Det er sindsygt svært at finde den linie hvor grænsen går. Laver man totalt nul tolerance tager man noget charmen væk fra et debat forum og lader man det køre som det gør nu ender det med at det er de samme 5 personer der laver indlæg, da alle vi andrig simpelthen ikke gider mere.

En anden ting som irreterer mig lidt herinde er den konstant negative stemning som kører på siden. Hvergang man åbner siden så møder man en konstant negativ attitude blandt flere brugere (føler lidt at mange af de positive brugere er gået væk fra siden, da de blev træt af alt den negativitet) Køber vi en spiller så er det spild af penge og han er elendig. At vi ikke fik den angriber vi alle ønskede er Harry og klubbens skyld og mangel på ambitioner osv. Vinder vi en kamp er det altid fordi modstanderen var pivringe og ikke os som var gode. Taber vi en kamp er det altid fordi vi er pivringe og ikke fordi de andre spillede en god kamp.

Min pointe, og opfordring, er om folk ikke godt kunne begynde at se glasset som havlt fundt i stedet for halv tomt. Kigge på de positive ting i stedet for altid konstant at kigge på de negative (for de negative ting vil altid blive ved med at komme. Vi ligger pt nummer 5 i ligaen hvor vi stadig er med i kampen om CL pladserne. Vi er videre fra vores CL gruppe og vi har en god grund stamme at arbejde videre med. Så tingene ser slet ikke så dårligt ud.

Og til sidst, husk nu på at vi alle er samlet herinde fordi vi elsker vores klub. Vi burde stå sammen og vise omverdenen at Spurs.dk er et fedt sted at være, et sted hvor man møder kammerater og venner og et sted hvor der plads til alle.

ossies billede

genialt link lindberg - endelig noget jeg vil svare på Tongue

Nielss billede

Jeg så på nylig på WHD-siden på Facebook, at en ret vred gut skrev, at han ville åbne en uofficel WHD, fordi han ikke gad betale pengene for at kunne deltage i debatten.
Jeg overvejede lidt at svare, at det kunne han gøre, men så blev der heller ikke lagt så mange kræfter i siden, som der gør her. Der er aftaler med firmaer, adgang til billetter m.m..
Men efter nøjere omtanke kunne jeg ikke lade være med at tænke på, at hold da op, hvor tavlen også trænger til at blive visket ren herinde. Jeg betaler ikke kontingentet, fordi jeg har brug for billetter. Medlemdsbladet er virkelig pænt, flot og underholdende, men skulle jeg betale for det alene, ville jeg hellere kaste penge efter det officelle. Jeg betaler udelukkende for at høre andre folks meninger, og folk som er engagerede. Jeg gider også godt støtte en forening, som udbreder kendskabet til Spurs.

Men ærlig talt - det er så indgroet det her!!

Jeg er glad for, at der ikke længere står antal indlæg ved ens bruger. I så fald ville jeg sjældent blive taget seriøst. Pga. tonen tog det mig årtier, før jeg turde skrive det første indlæg (som vist bare var et spørgsmål?). Jeg troede, det var, fordi jeg enten blev regnet som dummere end gennemsnitsfanen, at jeg aldrig blev hørt i debatten. Men som jeg har gennemgået tråden og forsøgt mig flere gange, har jeg fundet ud af, at det er, fordi alle er på fornavne med hinanden, og hellere vil debattere hinanden, at man føler sig som den udefrakommende gæst til en fest, hvor alle har kendt hinanden i tyve år.
I grundlaget for foreningen står der en masse gode intentioner; men jeg har det ikke godt med at betale til et samskudsgilde, hvor jeg føler mig som gæst på nåde.

Dave skrev ovenfor et udemærket indlæg, der ramte en del rigtige ting. Hvis I gerne vil tiltrække flere, må I sgu også få dem til at føle sig velkomne. Så er det ikke kun tonen. Og jeg tror det kunne være kærkomment, at der kom flere ind i debatten, der er tredjepart, så der er andet at fokusere på, og så det ikke er de samme debatter, som kører folk i hårdknude, og får dem til at gå Bertel Haarder gang på gang. I kender alle hinandens meninger, så nu kan I kan diskutere hinandens fejl.

Jeg ved ikke, om det er smart at afskære folk fra debatten for at gøre den mere seriøs, som det er sket via gebyret. Tonen skal håndhæves. Jeg så gerne, at nogle af os, der ikke er partiske og fløjtende ligeglade med, hvem I er, og ikke kender jeres fornavn (med andre ord "det tavse flertal") blev benyttet som debat-moderatorer. Jeg melder mig gerne. Jeg har længe gerne villet deltage i debatten. Men jeg har ganske enkelt ikke turdet, fordi jeg føler mig som den førnævnte 15-årige nye fan, skønt jeg ikke er det, alene fordi jeg ser debatten som indavlet og hård.
Selvjustits hjælper ikke en meter. Det er ikke et frit forum - det er en fri debat!

cyril the shelfsides billede

@Niels-jeg synes dit indlæg er rigtig flot og det aftvinger respekt. Jeg håber at bestyrelsen vil tage imod dit tilbud og forslag om at oprette et lille korps(gerne nye medlemmer) af debat-moderatorer, der er i stand til at drage nogle uvildige beslutninger. Jeg ved ikke om der eksistere et udvalg i forvejen, men hvis synes jeg det virker lidt handlingslammet. Hvis WHD eksempelvis nogensinde skal gøre sig håb om at score nogle annonceindtægter i form af reklamebanner her på sitet skal stilen ihvertfald lægges om.

atyrapfhs billede

Super godt indspark, Niels.

Jeg føler mig (desværre) overbevist om at du taler på vegne af flere end dig selv.

Måske ikke en dårlig ide at have moderatorer som ikke ikke er så nært "beslægtede" med mange af dem som skriver mest, og som oftest er ude i de sammenstød, der præger den generelle debat negativt.

mhs billede

Godt skrevet Niels.

Har også tidligere givet udtryk for at jeg synes det er en fejl at udelukke ikke medlemmer, nu er der jo næsten kun de gamle tilbage på siden og det har jo ikke ligefrem gjort debatten bedre.

Hvis det her niveau fortsætter, så overvejer jeg også mit medlemsskab.

Klinsmann: Tottenham is and always was about entertainment. They want to have a blast, they want to move forward. It's just fun to see."

Nielss billede

Mit indlæg var ikke for at skabe debat om for/imod-gebyr-sagen.

Jeg foreslår (dog) den debat måske alligevel tages - men i en anden tråd.

WHD er ikke den eneste forening, jeg er medlem af. Og jeg kender ikke en forening med år på bagen, hvor dem, der engagerer sig ikke ender med at skabe rænker, fløje og deler vandene. Det er ret naturligt.

Det eneste, jeg siger, er, at der også er en midte; og jeg savner nogen, der enten med pisk eller gulerod trækker folkene mod den. At en med noget autoritet kan træde til og sige: "Åbn en ny tråd til jeres debat/ PM hinanden, eller få karantæne".
Og siden jeg ikke har blandet med i hverken Keane eller Hudd-debatten, og siden jeg ikke ved, hvem af jer, der er neutrale, foreslog jeg bare mig selv.
Jeg tror endda, at debatten efter transfervinduet blev så hård, fordi folk er ambitiøse på klubbens vegne. Bølgerne går ekstra højt, fordi folk har store forventninger og er top-motiverede, men viser det forskelligt (nogle bander over det manglende indkøb i et sømandssprog, mens andre prøver at mane til besindighed - og så er folk allerede i totterne på hinanden, selvom det er meningsløst). Så folk står stejlt. Og så skal der kun en lille dråbe til, såsom kommentaren om dobbeltposten (hvadenten den var berettiget eller ej), før det hele skrider, og folk skal have for nyt og for gammelt.
Men der skal is i maven netop nu. Hvis der skal hverves folk, er det nu, hvor klubben rent faktisk producerer positive nyheder.

Jeg mener ikke, siden her er i miserabel forfatning. Det flyder jo over med engagement og viden.
Jeg kender andre sider, hvor jeg kunne ønske for forummet, at der var en lås på (i form af f.eks. gebyr). Fordi folk var for flinke, og derfor blandede 15-årige sig med tåbelig spørgsmål.
Det er der bare ingen risiko for på WHD, fordi selv voksne mænd (som mig) kan blive skræmte af den lidt barske omgangstone, der dog også har et gran af børnehave over sig. Folk vil gerne betale for sparring - men det er de færreste, der vil betale for en verbal kindhest.
(Debatoplæg for/imod-betaling var stadig ikke min intention - men den skal vist åbnes i et andet forum)

COYSs billede

I øvrigt er det interessant, at dette diskuteres i Silly-tråden, men anyway...

Jeg ville ønske, at der var flere af, hvad Niels kalder 'det tavse flertal', som ytrede sig. Og jeg kan også sagtens forstå, hvis man ikke ønsker at deltage pga. tonen mellem de forskellige fløje og folk, der er på fornavn med hinanden. Det er naturligt, at folk kender hinanden, da vi jo repræsenterer en art nicheinteresse, trods alt. Men det er blevet nærmest perfidt og pinligt, som nogle 'postere' kommer med slet skjulte hentydninger og mere direkte beskyldninger mod hinanden.

Jeg er selv medlem af WHD netop for at høre ligesindede. Det er faktisk her, jeg først går hen for at få Spurs-relaterede nyheder. Folk herinde er rigtigt godt orienterede. Billetter, fællesture, blade kommer først i anden række. Det er skønt, at denne forening er kommet. Nu har jeg været medlem siden 2005, fan meget længere. Men også jeg har ikke gidet deltage særligt meget på det sidste, og jeg har også overvejet mit medlemsskab - flere gange. For som det er nu, er der sgu' ikke meget ve'ed!
Jeg er selv en del af, hvad man kunne kalde den semi-tavse gruppe, som ytrer sig indimellem, når jeg har noget at sige. Men jeg ville gerne være mere aktiv og diskutere - gerne relativt ophedet - klubben, kampene, spillerne etc. Og der er ikke noget galt i at kalde en spade for en skovl indimellem. Men det er som om, der aldrig kommer en egentlig substantiel debat i gang, og i stedet ender det gang på gang med at blive en kamp om formen ... og fortiden, fristes man til at tro.

Derfor er min opfordring relativt simpel, og den er henvendt til dem, der selv mener, at de er en del af den store WHD-krig, der efterhånden har raset i et par år: Giv jer selv mundkurv på i et stykke tid. I hvert fald, når den-og-den og whatshisface ytrer sig. Hold jer til kun at snakke indhold og pak alt det personlige væk. Det må være muligt. Man kunne starte med kun at omtale hinanden med brugernavnet herinde - hvor kunstigt det end måtte synes. Så kan vi andre i hvert fald ikke se, hvem der kender hinanden, selvom nogle af fronterne er meget tydelige. På den måde kan det træffe, at der er nogle flere fra den tavse gruppe, der som Niels får lyst til at deltage med deres synspunkter. Og hvem ved? Måske kunne det blive helt sjovt igen?

rammys billede

Først Dave og senest især Niels, hvor har I 2 dog skrevet, et par helt FANTASTISKE indlæg !!

Jeg har ikke været for god selv, men har fulgt mange af dine anbefalinger Niels, selvom det har været svært (rigtig mange gange) ikke at svare min "forfølger" herinde, så havde jeg ikke gjort det i et helt år.

Så blev jeg fornyelig meget PERSONLIGT angrebet af vedkommende og kunne ikke holde min kæft længere og svarede igen.

MEN SÅ BLEV JEG CENCURERET AF BJARKE - TROR JEG NOK - HVILKE JEG TRODS ALT ER TAKNEMMELIG FOR JEG BLEV, FOR JEG HAVDE JO KOGT I ET HELT ÅR, SÅ JEG KOGTE MEGET OVER OG DET HELT NATURLIGT MENTE JEG SELV. MEN, DET KOMMER DER JO IKKE NOGET GODT UD AF OG DET VAR HELLER IKKE PÆNT DET JEG SKREV, SOM SVAR PÅ MIN ENESTE PERSONLIGE FORFØLGER HERINDE.

Min egen Søn har også bedt mig om at slappe af (altså se igennem finger med vedkommende) men min egen Søn, har dog meldt sig ud og det i protest mod tonen herinde på WHD (især fra selv samme person) så i dag "nøjes" han bare med at være medlem i London, som han har været siden 1993. Han var så heldig, at bo kun 3 km fra White Hart Lane og det i næsten 1 helt år.

Men, lad os ALLE følge Dave & Niels regler, derved forbedres tonen ganske meget herinde - tak.

spursfcs billede

Forsæt venligst debatten vedr. "Tonen på WHD" her:

http://www.spurs.dk/forum/white-hart-danes-spursdk/tonen-paa-whd

Bimmers billede

Flere fodbold hjemmesider forbinder Tottenham og Romelu Lukaku i dag Laughing out loud Jeg mener det ville være en genial handel

AndreasBangs billede

IMO er Lukaku en lottokupon, men med vores nuværende angrebsproblem er jeg positivt stemt overfor det. 

men prisen er afgørende. det er ikke en spiller vi skal brænde vores transferbudget af på. Men hvis vi kan få han for rimelige penge er han en velkommen spiller

bjarkehs billede

Han er totalt uprøvet på det niveau vi skal have ham på. Det er risikabelt. Men vi har behov for nye angribere til den kommende sæson - helt enig. Så også gerne Klose på en free transfer!

daves billede

Hvordan er det nu med den kære Miroslav? Jeg har fået den opfattelse, at han bomber løs på landsholdet og så tager sig nogle gedigne scorings- og spillepauser når det gælder klubfodbold. Hvis den antagelse er nogenlunde korrekt, kunne jeg godt frygte, at han ville overføre dette til Spurs, i tilfælde af et skifte. Men hvis han kommer med det han normaltvis leverer for Tyskland til slutrunderne, bliver det et rungende "ja" fra mig af. Smile  

bjarkehs billede

dave skrev:

Hvordan er det nu med den kære Miroslav? Jeg har fået den opfattelse, at han bomber løs på landsholdet og så tager sig nogle gedigne scorings- og spillepauser når det gælder klubfodbold. Hvis den antagelse er nogenlunde korrekt, kunne jeg godt frygte, at han ville overføre dette til Spurs, i tilfælde af et skifte. Men hvis han kommer med det han normaltvis leverer for Tyskland til slutrunderne, bliver det et rungende "ja" fra mig af. Smile  

Jeg er enig i, at Klose ikke er i den absolutte top. Men han er rutineret, samtidigt med han kan spille alene på toppen. Og så kan han altså godt score mål. En god overgangsspiller de næste 2 sæsoner efter min mening. Og vi har brug for en der kan spille alene fremme, hvis vi både skal have plads til Modric og VdV. Det kan ingen af vores angribere pt. efter min mening

skaarups billede

http://indkast.dk/index.php?nyhed=79204

Kunne han være et emne til at tage over for ustabile BAE?

rammys billede

skaarup skrev:

Ustabile?! Forstår slet ikke hvordan der er nogle der ikke er i stand til at se Ekotto's klasse? I min bog er han  en af de bedste backs i Premier League og en af vores bedste spillere.

AndreasBangs billede

rammy skrev:

skaarup skrev:

Ustabile?! Forstår slet ikke hvordan der er nogle der ikke er i stand til at se Ekotto's klasse? I min bog er han  en af de bedste backs i Premier League og en af vores bedste spillere.

Han er anderledes, både på den gode og dårlige måde. Det er dejligt arrogant når han spiller, hvilket også gør det ser så dumt ud når han laver fejl 

men jeg mener ikke det er den plads der skal bruges tid på at se på erstatninger.

DenFedes billede

Jeg måtte lige læse den et par gange for at være sikker på, at der nu også virkelig var nævnt "ustabil" og "BAE" i samme sætning. Det var der, men så så jeg også et link til Indkast, og så var seriøsitetsniveauet ligesom lagt Smile

bjarkehs billede

Ikke troværdig kilde, men jeg siger ja, tak. Har et svagt punkt for Berbatov!

http://www.caughtoffside.com/2011/04/19/tottenham-plan-20m-bid-for-manch...

Ardiless billede

Selvom jeg har et svagt punkt for Gomes, så burde vi altså smide de 16m € for Neuer, og sikre os en klassemålmand for de næste 12-15 år.

Derudover ser det ikke ud til at Arrys ønskespiller til den defensive midt, Parker ligefrem er blevet billigere med dagens journalistkåring i erindringen...