"Hvis Spurs f.eks havde hentet Dzeko og givet ham £120.000 om ugen var der ikke gået lang tid før at Modric, Van Der Vaart, Bale og Lennon ville stå og ha' den samme hyre og det har klubben ikke råd til."
Men er det ikke pest eller kolera?
Køber vi ikke en top-angriber, kan vi ikke spille med, hvor det virkelig er sjovt, og det bliver svært at fastholde de gode spillere, vi har.
Køber vi en top-angriber, bliver forskellen på lønningerne et problem, og det bliver alligevel et problem at fastholde dem.
Jeg vil hellere satse på at finde en løsning på det sidste problem. At købe den gode angriber, der måske går udover budgettet, og så genforhandle med de spillere, der vil det. Måske skiller man da også fårene fra bukkene? De spillere, der ikke er tilfredse med deres nuværende løn, er så måske bare ikke værd at holde på?
For findes løsningen ikke hurtigt, forsvinder det, der allerede er bygget op, måske hurtigt, og så kan vi bare begynde forfra.
Jeg er bange for at vi må nøjes med næstbedste hylde. Og det vil jeg sgu også hellere end at bryde lønloftet. Grunden til vi har lønloftet er jo netop at vi ikke har indtægter nok til at kunne give så meget i løn som de andre, som har meget meget større indtægter end vi har. Begynder vi at satse med økonomien ender vi sgu med at lave en Leeds.
Vi må bare konstatere at vi nok ikke kommer i CL i år. Dertil har City klart overhalet os (også mærkeligt andet) Utd, Chelsea og Arsenal er bare lige en tand bedre end os.
Jeg tror derimod ikke 5 pladsen kommer i fare. Vi skal bare igang med at spille 4-4-2 igen, da det er det vores angribere kan. Så må midtbanen hedder Lennon, Modric, Hudd og Bale. Det var jo det som fungerede så godt i sidste sæson.